دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه شورای پژوهشی و فناوری استان گیلان

واشقانی فراهانی: ۴۱۱ واحد و مرکز در دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعات پژوهشی خود را در سایت سا‌ها ثبت کرده‌اند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون ۴۱۱ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، اطلاعات خود را در سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (سا‌ها) ثبت کرده‌اند.
کد خبر : 49318

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در جلسه شورای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در واحد رشت گفت: از این تعداد واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، ۱۳۳ واحد و مرکز اطلاعات خود را به شکل کامل وارد کرده‌اند.


وی اضافه کرد: ارائه خدمات آزمایشگاهی پیشرفته به استادان، دانشجویان و پژوهشگران سراسر کشور، شبکه سازی، ابجاد و توسعه سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد در سطح استانی و سراسری و افزایش قابلیت پاسخگویی به نیاز‌های دولت، صنعت و جامعه از جمله ویژگی‌های سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی است.


واشقانی فراهانی اظهار کرد: استانداردسازی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی، تلاش برای تبدیل آزمایشگاه‌های عضو سامانه به آزمایشگاه‌های همکار استاندارد و بسترسازی و حمایت از تولیدات واحد‌های دانشگاهی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی از جمله دیگر قابلیت‌های سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی است.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص وضعیت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: در بازدیدی که از واحد‌های رشت و لاهیجان داشتم مشاهده کردیم که آنها، به طور قطع، از بهترین‌های پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور هستند.


واشقانی فراهانی: استانداردسازی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی، تلاش برای تبدیل آزمایشگاه‌های عضو سامانه به آزمایشگاه‌های همکار استاندارد و بسترسازی و حمایت از تولیدات واحد‌های دانشگاهی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی از جمله قابلیت‌های سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد در دانشگاه آزاد است

واشقانی فراهانی بیان کرد: با رضایت‌مندی که وجود دارد باید از ظرفیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان بیشتر استفاده شود.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت که روز گذشته با حضور پرشور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم شامل دانشگاهیان، مسئولان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر تدفین شدند، با آرمان‌های شهیدان والامقام تجدید پیمان کرد.


روند حرکتی حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی روند منطقی و ارزشمند است


دبیر هیـأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز گفت: روند حرکت حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده، ریاست عالی دانشگاه آزاد، و اهتمام معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، روندی منطقی، درست و بسیار ارزشمند است.


دکتر علیرضا امیرتیموری افزود: مسیر حرکتی که اکنون در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی حاکم است، بسیار درست است و تلاش می‌کنیم در راستای سیاست‌های کلان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گام برداریم.



وی تأکید کرد: همت و تلاش دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در راستای بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تولیدات علمی نافع استوار است، اکنون کمیته اعتبارسنجی تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برای ساماندهی مقالات و مجلات علمی با رویکرد توجه به افزایش کیفی تولیدات علمی راه‌اندازی شده است.


در ادامه این جلسه دکتر سهراب کرد رستمی رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، دکتر شهاب شریعتی سرپرست دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دکتر حسین فلاح باقر شیدایی معاون پژوهشی واحد رشت و نیز تعدادی از اعضای جلسه گزارشی از روند فعالیت‌های پژوهش استانی ارائه کردند.


عصر دیروز با حضور دکتر واشقانی فراهانی دو مرکز رشد در واحدهای لاهیجان و رشت، ۶ واحد فن‌آور در مرکز رشد لاهیجان و ۱۰ واحد فن‌آور در واحد رشت که برخی از طرح‌های آن آماده تجاری سازی است به بهره‌برداری رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته